-->

sobota, 7 stycznia 2012

>
JAK DOBRAĆ KASK?
Obwód głowy

Zmierz taśmą obwód głowy powyżej brwi. Taśma nie może być luźna ani też zbyt opięta.
Rozmiar kasku odczytaj z tabeli poniżej.
KASKI GIRO
Rozmiar:XSSMLXLXXL
Obwód głowy w cm: 52 - 53,5 53,5 - 55,555,5 - 57 57 - 5959 - 60,5 60,5 - 62,5


KASKI UVEX
Rozmiar: XS S M L XL XXL
Obwód głowy w cm: 53 - 54 55 - 56 57 - 58 59 - 60 61 - 62 63 - 64

Jak kask powinien leżeć na głowie?


Przód kasku powinien znajdować się tuż nad linią brwi. Jeżeli będzie za nisko, widoczność może być ograniczona, co będzie miało bezpośredni wpływ na nasze bezpieczeństwo. Z kolei jeżeli kask będzie "siedział" za wysoko, nie zabezpieczy nas dobrze w czasie upadku.
Najprostszym sposobem dopasowania położenia kasku na głowie jest założenie gogli. Jeżeli kask jest założony prawidłowo, nie można podrapać się w czoło.



Paski pod brodą

Paski mają za zadanie utrzymać kask na głowie, tak aby nie spadł i nie przesuwał się w czasie
gwałtownych skrętów. Powinny być na tyle mocno zaciśnięte aby kask się nie ruszał, ale nie
powinny przeszkadzać przy niewielkich ruchach szczęką (jak np. przy żuciu gumy).


Paski powinny obejmować ucho (zobacz rysunek) a plastikowy element powinien znajdować się
tuż poniżej małżowiny usznej. W razie potrzeby należy przesunąć go w górę lub w dół.



Jak regulować przepływ powietrza?



Otwory wentylacyjne w kasku zimowym to świetny pomysł, choć z pozoru może wydawać się co najmniej bezsensowny. Docenimy je zwłaszcza jeżeli jeździmy ostrzej
a nie jest tak zimno, ale nawet w chłodne i wietrzne dni nie powodują wyziębienia głowy.

Niektóre modele mają możliwość regulacji. Najprostszym sposobem są Weatherstrip plugs, czyli zatyczki do otworów. Zakładamy je, jak jest bardzo zimno, wyjmujemy, jeżeli zaczynamy się pocić.
Bardziej eleganckim rozwiązaniem jest system Thermostat, gdzie wentylację można regulować przesuwajac przycisk na kasku (zamykając i otwierając przepływ powietrza, nawet w czasie jazdy)



Jak czyścić kask?


Kask powinien być myty wodą z mydłem lub innym łagodnym detergentem. Nie jest zalecane mycie powłoki kasku benzyną, naftą, itp. ponieważ może to spowodować widoczne przebarwienia lakieru.
Wewnętrzną wkładkę z gąbki można wyjąć i uprać w wodzie z mydłem. Niepożądane zapachy można usunąć przpłukując wkładkę wodą z sodą oczyszczoną. Nie należy suszyć wkładki w piecu czy tym podobnych urządzeniach.

Wysoka temperatura (powyżej 140 stopni) może spowodować stopienie powłoki kasku. Chociaż ryzyko stopienia jest minimalne, należy unikać pozostawiania kasku w nałonecznionych miejscach (np. w samochodzie) przez dłuższy czas.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz